Activiteiten agenda voor in iCal, Outlook of mobieltje

Discussies over activiteiten van de club of clubleden.
De door Nikon Club Nederland georganiseerde activiteiten zijn alleen voor clubleden toegankelijk.

Re: Activiteiten agenda voor in iCal, Outlook of mobieltje

Berichtdoor dotcat » do, 29 jul 2010 8:31 +0000

Onno schreef:
wblink schreef:Wat ik toch nogmaals wil zeggen: er is een mogelijkheid om een google agenda te maken die voor iederen toegangkelijk is maar dan alleen read-only en alleen door de beheerder op google gewijzigd kan worden. Synchronisatie met google is (dacht ik) wijd verspreid, dus dan kan iedereen over de meest recente gegevens beschikken.
Of is de agenda zo weinig aan veranderingen onderhevig dat dat niet nodig is?

Door het jaar heen wordt de agenda bijgewerkt met nieuwe activiteiten. Wanneer je in Google Calendar de agenda toevoegt 'via url' zou deze steeds bijgewerkt getoond moeten worden.

Joepie, het werkt. In google calender moet je dan alleen wel de ical calender verwijzing toevoegen, niet de html versie :oops:
Nu heb ik de calender gesynchroniseerd met ical (mac) en outlook (werk). Het leven kan zo gemakkelijk zijn.

En ja, je kunt door het vinkje uit en aan te zetten (in google en ical) zelf beslissen welke agenda je ziet, maakt het leven weer wat relaxter :mrgreen:
Quote: Amateurs worry about their gear, Professionals worry about the profit, Masters worry about the light
dotcat
Clublid

Re: Activiteiten agenda voor in iCal, Outlook of mobieltje

Berichtdoor consono » wo, 08 sep 2010 11:30 +0000

Voor mensen met een Android-telefoon werkt het overigens ook super en makkelijk:

Wanneer je de HTML-versie opent, zie je rechts-onderin een optie om de agenda toe te voegen: +Google Agenda.
De NCN-agenda wordt nu aan in je Google-agenda (en wie heeft dat niet tegenwoordig :) ) toegevoegd.

Wanneer je op je telefoon hebt aangegeven dat je ook de agenda van Google wilt synchroniseren (Menu -> Account- en Synchronisatie -> <gmail-account> -> Agenda Synchroniseren aanvinken), zie je de NCN-agenda al verschijnen tussen de overige agenda's.
Standaard staat 'ie niet aangevinkt is mij opgevallen, dus dat zul je nog even moeten doen.
D90 | MB-D80 | Nikon 18-200mm f/3.5-5.6 VR II | Nikon 50mm f/1.8 | SB600 | LowePro SlingShot 200AW
consono
Clublid

Vorige

Keer terug naar Clubactiviteiten