Dit jaar gaat het echter om een veel groter evenement dan vorig jaar. Dit jaar organiseert de vereniging namelijk het jaarlijkse landelijke zeilevenement voor catamarans. Dat belooft dus wat! Voor meer informatie over het evenement zie http://www.kustzeilevenement.nl.
NCN Clubleden hebben voorrang bij het verdelen van plaatsen op de boot. Als er plek over is kunnen andere Nikon enthousiastelingen ook meevaren. Mensen die meevaren op de boot of anderszins gebruik maken van de gulheid van de zeilclub, worden geacht als dank voor de gastvrijheid foto's beschikbaar te stellen aan de zeilclub voor niet-commerciële doeleinden.
Voor verdere info en aanmeldingen graag een PB naar me sturen. Of een mailtje natuurlijk. Zie in m'n profiel voor het emailadres.
Ik ga binnenkort exacte afspraken maken over het hoe, wat en wanneer, en zal eventuele aanvullende informatie hier bijplaatsen.
Komt allen. Zelfs als je niet de boot op wilt/durft/kunt/mag, dan nog is het een fantastische dag op het strand, te midden van soortgenoten! Mijn ervaring van vorig jaar is dat de vereniging enorm gastvrij is.
Informatie ontvangen van de zeilvereniging op 27 april 2010
Robert schreef:Graag nodigen wij de Nikon Club Nederland uit op het Kustzeilevenement 2010 (KZE) op de Kustzeilvereniging Wassenaar (KZVW).
Het KZE is een jaarlijks evenement aan de kust dat rouleert tussen de verschillende kustzeilverenigingen. Dit jaar mag de KZVW het evenement organiseren. Het is een twee-daags evenement op 26 en 27 juni. Wij verwachten +/- 70 Catamarans en Lasers aan de start. Het evenement bestaat uit meerdere races en een gezellige borrel en Barbeque op zaterdag. Informatie over het evenement is te vinden op http://www.kustzeilevenement.nl.
De leden van de NCN kunnen bij ons foto's nemen op het strand en vanaf het water. Wij zullen meerdere kleine motorboten op het water hebben, die primair bezig zijn met de organisatie, bijvoorbeeld boeien uitleggen, en de veiligheid op het water. Zij zullen echter tussendoor voldoende gelegenheid hebben om met fotografen rond te varen. Tevens zetten wij een visserskotter in als startschip. Op dit schip kunnen we via de kleine motorboten ook wat fotografen afzetten om hiervandaan foto's te nemen.
Graag willen wij de gemaakte foto's zo snel mogelijk op onze website plaatsen zodat de deelnemers ze zo snel mogelijk na het evenement kunnen bewonderen.
Precieze tijden en plaatsen worden later vermeld in dit draadje. Robert, de organisator van dit evenement, zal als daar aanleiding toe is vragen beantwoorden die in dit draadje gesteld worden. Hoe je jezelf kan aanmelden voor dit evenement staat hierboven vermeld.
Ik denk dat het een prachtige kans is om mooie platen te schieten. Voor de minder zeewaardige fotografen lijkt de kotter me een mooi platform om vanaf te werken.
UPDATE 15 juni
Verzameltijd zaterdag: 11:00 uur bij de tent. Dat is een uur voor het echte zeilen begint, dus hebben we de kans om ook de voorbereidingen mee te nemen/maken.
Verzameltijd zondag: 10:30 uur bij de tent. Dat is een half uur voor aanvang van de races.
Als je de verzameltijden niet haalt, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Het wordt als je later komt wel wat lastiger om als groep afspraken te maken.