Lichtstreepjes gemaakt

Lichtstreepjes gemaakt

Berichtdoor Janvis » za mar 11 2017 10:58 pm

Man man man wat is fotografie toch leuk... ik kan er werkelijk geen genoeg van krijgen en elke keer als ik weer foto's heb gemaakt voel ik me blijer. En als het dan foto's zijn waarbij je weer wat nieuws hebt geprobeerd en het is een beetje gelukt lukt het al helemaal niet meer om de grijns van mn gezicht te krijgen :lol:

Ik heb vanavond eens geprobeerd om lichtstrepen te maken langs de A28 in Assen, deze foto is gemaakt vanaf het viaduct naar Zeijen.

Achteraf zijn er wel wat zaken voor verbetering vatbaar maar voor een eerste keer ben ik best tevreden, ik ga dit absoluut vaker doen. Best wel bijzonder om half in het donker foto's te maken :D

Afbeelding
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

D7200, SB-700, Sigma 10-20 F4-5.6, Sigma 17-50 F2.8, Sigma 70-200 F2.8, Sigma 50mm F1.4 ART AF-S 55-300.
Janvis

Clublid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Lichtstreepjes gemaakt

Berichtdoor Janvis » za mar 11 2017 11:12 pm

Heb even de uitsnede wat aangepast, zat wel een beetje erg veel donkere lucht aan de bovenkant.

Afbeelding
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

D7200, SB-700, Sigma 10-20 F4-5.6, Sigma 17-50 F2.8, Sigma 70-200 F2.8, Sigma 50mm F1.4 ART AF-S 55-300.
Janvis

Clublid

Berichtdoor pveenstra » zo mar 12 2017 12:18 pm

Leuk! Je zou zo'n foto ook kunnen maken in de schemering of tijdens het blauwe uurtje. De sluitertijd wordt ook dan nog lang genoeg voor dit effect en je ziet nog wat van de omgeving.
Dat viaduct ken ik: vaak overheen gefietst en onder door gereden :)
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Foto's
Fotoblog
pveenstra

Clublid

Contacteer:

Berichtdoor Janvis » zo mar 12 2017 12:32 pm

Dank je wel Peter, Ik rij er bijna dagelijks onderdoor als ik van Bovensmilde naar Groningen ga. Dit idee zat al heel lang in mijn hoofd om eens vanaf daar foto's te gaan maken. Ik ga absoluut met je tips aan de slag om eens tijdens schemering of tijdens het blauwe uurtje dergelijk foto's te gaan maken.

Zou ik een dergelijk foto ook als HDR kunnen maken? Zeg maar 1 foto waarop de verlichting rond het tankstation goed belicht is en een foto waar juist de strepen mooi op staan, en dan die twee samen voegen bedoel ik eigenlijk.
M.v.g. Jan Willem Visser

Flickr
Facebook

Janvis

Clublid

Terug naar “Avond- en nachtfotografie”