Nikon AF-P 18-55mm f/3.5-5.6G VR DX

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm

Nikon AF-P 18-55mm f/3.5-5.6G VR DX

Berichtdoor Skippy » wo apr 26 2017 11:09 pm

Onlangs heb ik een Nikon D5500 aangeschaft en heb daar gelijk dit objectief bij besteld. Het is overduidelijk geen topobjectief qua bouw en optiek maar toch valt de kwaliteit me alleszins mee, zeker voor het geld.
Sowieso een leuke uitdaging om ook met goedkope en kwalitatief mindere spullen te fotograferen.

Afbeelding
Skippy

Clublid

Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nikon AF-P 18-55mm f/3.5-5.6G VR DX

Berichtdoor Genster » do apr 27 2017 7:37 am

Meer heb je niet nodig :thumbup:

Volgens mij ook ondergewaardeerd materiaal, zeker het lensje.

Mensen zijn vaak zeer positief over de telefooncamera, en vinden dslr's in dit segment (plus bijbehorend glaswerk) vaak "te mager".

Ik heb nu nog een redelijk zware D610, maar een set als dit zou voor mij kwalitatief prima volstaan en qua gewicht zelfs beter zijn.
Gegroet, "Genster"

- Facebook -
Genster

Clublid

Contacteer:

Berichtdoor djunclesam » do apr 27 2017 8:04 am

Ik was ook positief verrast door de scherpte van de 18-55 af-p (op de D5300)

Genster schreef:Mensen zijn vaak zeer positief over de telefooncamera, en vinden dslr's in dit segment (plus bijbehorend glaswerk) vaak "te mager".

Eens, maar verklaarbaar door de bias van het medium waarop men kijkt. Een dslr foto kijkt men meestal (groot) op een computer scherm. Dan zie je elke eventuele fout uitvergroot, zelfs als je dat op print helemaal niet ziet. Een telefoonfoto kijkt men meestal op een... telefoonscherm. Klein dus.

Telfoonfotos zijn inmiddels ook echt niet meer 'dramatisch' te noemen maar kunnen op groot formaat echt niet tippen aan dSLR kwaliteit.
djunclesam

Adviseur Nikon produkten

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Berichtdoor Genster » do apr 27 2017 8:12 am

djunclesam schreef:...Een telefoonfoto kijkt men meestal op een... telefoonscherm. Klein dus.

Klopt uiteraard, maar natuurlijk ook op (grote) beeldschermen (Facebook, Flickr, Instagram, diverse fora etc.).
Ik zie telefoonfoto's (niet al te groot natuurlijk) ook steeds vaker op exposities van (bijv.) fotoclubs (al komen veruit de meeste tentoonstellingsfoto's uit een systeem- of reflexcamera).
Gegroet, "Genster"

- Facebook -
Genster

Clublid

Contacteer:

Terug naar “Standaardzoom”