Foto's overzetten van camera naar computer met NikonTransfer

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Foto's overzetten van camera naar computer met NikonTransfer

Berichtdoor Diana Sinclair » zo aug 02 2009 9:42 pm

Ik heb een vraag over bovenstaand programma, dat ik bijgeleverd kreeg bij de aanschaf van mijn D90. Een zwarte CD-rom waarop Nikon Transfer en View NX staat.

Ik heb deze programma's op mijn computer geladen en laad daarmee van af de camera foto's naar mijn PC.

Als ik nu foto's aan iemand anders per mail wil verzenden, dan selecteer ik een aantal foto's uit die betreffende map en kopieer ze dan naar mijn e-maileditor (e-maiprogramma = Outlook 2007).

Voordat ik de mail dan verzend, check ik nog even vooraf of ik de juiste foto's heb bijgevoegd. Toen ik dat wilde doen, kreeg ik de melding van het systeem dat de betreffende mee te zenden foto niet geopend kon worden en dat ik op het internet een prorgamma moest zoeken (dit suggereerde het systeem) waarmee de foto te openen was. Voordien, toen ik nog niet met Nikon Transfer foto's overzette van mijn camera naar de computer, had ik die melding niet.

Weet iemand wat ik nu moet doen, om per mail foto's te verzenden, zodat de ontvanger ze wel kan bekijken, c.q. openen? Of moet die ontvanger dan ook beschikken over View NX? Is dit te omzeilen, of moet ik dan maar geen Nikon Transfer meer gebruiken?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Graag een reactie.

Vast bedankt.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 16-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-600
Diana Sinclair

Re: Foto's overzetten van camera naar computer met NikonTransfer

Berichtdoor Franklin » zo aug 02 2009 10:13 pm

Hopi Diana,

Je schrijft er niet bij in welk format (NEF of JPG) de foto's zijn.
Ik kan me voorstellen dat als je NEF bestanden gaat versturen, je mailprogramma een dergelijke foutmelding geeft.
In dat geval moet ook de ontvanger een programma hebben dat de NEF bestanden kan lezen.
Makkelijker is dan om de foto's eerst te converteren naar b.v. JPG en zo te versturen.
Iedereen heeft wel een programma dat JPG kan lezen.

Succes!
D800; MB-D12; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 105/2.8 Micro; AF-S 300/4 D IF ED; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; TC-20E III; SB-900
http://www.translatus.nl"
Franklin
Clublid

Ervaringsniveau: ***
Mijn foto's bewerken toegestaan: Ja

Re: Foto's overzetten van camera naar computer met NikonTransfer

Berichtdoor Diana Sinclair » ma aug 03 2009 9:18 am

Franklin,

Dank voor je reactie. Ik maak mijn foto's altijd in JPEG Fine (Large).

Maar ik was iets te voorbarig. De ontvanger van de foto's die ik gisteren verzond heeft al gereageerd door te melden dat zij de foto's direct kon openen.

Voor de zekerheid zend ik dan altijd naar de computer op mijn werk ook zo'n mail met foto's om te controleren hoe de ontvanger het bericht krijgt.

En ik kon de foto's hier ook direct openen.

Dat is dus opgelost.

Groetjes,

Diana Sinclair
Nikon D90; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 16-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-600
Diana Sinclair

Keer terug naar Vragen en tips over foto's en fotograferen