HB-15 op de 35-70 F2.8

Alles dat niet in een van de overige secties over objectieven past, kan je hier kwijt

Re: HB-15 op de 35-70 F2.8

Berichtdoor emdeklerk » za nov 29 2008 10:45 am

Beste Léon, draaf je niet een beetje door?

Groet, E.M. de Klerk
emdeklerk

Forumlid

Berichtdoor Léon Obers » za nov 29 2008 11:18 am

Nee, absoluut niet. Het gaat mij om de meest efficiënte zonnekap. Bij de TS duidelijk ook, omdat hij een smallere wil gebruiken dan de standaard zonnekap die bij de 35-70mm wordt geleverd. Daar zit nu net het hele eieren eten in.
Die vindt hij niet met jouw methode. Dan blijft hij steken bij de zonnekap die er al bij zat.

Echt doorgewinterde professionele fotografen vinden een optimale zonnekap of compendium bijzonder belangrijk, zeker onder studio-omstandigheden met spots en andere lampen is het een "must". Zeker nog nooit die Hollywoodfilmers gezien met grote compendiums op hun filmcamera's. De links naar die maskers voor in het compendium bij een Sinar is ook zeker maar flauwe kul. Paul Huf had een aangepaste zonnekap op zijn Zeiss lens van ik denk wel iets van 10-15 cm lang.

Een heleboel problemen die mensen hier tegenkomen met flare waar je diverse voorbeelden van kunt vinden, zijn voor een groot deel op te lossen of te verminderen door een optimale zonnekap of compendium te gebruiken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Léon Obers

Forumlid

Ervaringsniveau: *****

Berichtdoor emdeklerk » za nov 29 2008 1:05 pm

Als er hier iemand op het forum is die constant het gebruik van de zonnekap propageert ben ik het wel, en al zeker in combinatie met filters. Desnoods zoek je even.

En ik vind dat je doordraaft, nu ook weer: "doorgewinterde professionele fotografen", Hollywood, noem maar op.
Een fotograaf die het belang van de zonnekap of compendium onderschat is geen fotograaf maar een kiekjesschieter.
Daar hoef je helemaal niet "doorgewinterd professioneel fotograaf" voor te zijn.

En beschuldig mij er niet van dat ik je Sinarverhaal flauwe kul vind, dat slaat helemaal nergens op.

Voor de rest: I rest my case. Om ook maar eens Engels te gebruiken.

E.M. de Klerk
emdeklerk

Forumlid

Berichtdoor Léon Obers » za nov 29 2008 1:13 pm

emdeklerk schreef:Als er hier iemand op het forum is die constant het gebruik van de zonnekap propageert ben ik het wel, en al zeker in combinatie met filters. Desnoods zoek je even.

Juist daarom verbaast het me des te meer, dat je met verkeerde methoden naar een optimale oplossing probeert te zoeken. Daarin heb je dus kennelijk te simplistisch amateuristische denkbeelden om niet te onderkennen dat die methode tekort schiet, vandaar het onderstrepen van de belangrijkheid in mijn voorbeelden op professioneel vlak.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Léon Obers

Forumlid

Ervaringsniveau: *****

Terug naar “Overig objectieven”