Eindelijk gelukt!!! Upgrade Lightroom 6 naar 2e pc

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Eindelijk gelukt!!! Upgrade Lightroom 6 naar 2e pc

Berichtdoor Nikkormaat » wo aug 30 2017 8:54 pm

Vorige week heb ik de upgrade van Lightroom 5 naar 6 op mijn desktop geïnstalleerd. Nu ik die upgrade ook op mijn laptop wil doen, krijg ik uitsluitend mogelijkheden te zien voor opnieuw kopen of die voor CC bedoeld zijn. Omdat ik recht heb die installatie op een 2e pc te doen heb ik hierover vragen gesteld bij FAQ's van Adobe maar nog geen antwoord gekregen. Zijn er leden die hier ook tegen aangelopen zijn en een oplossing gevonden hebben?
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op zo sep 03 2017 8:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
In ruim 40 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, F80, Panasonic DMC-FT2 naar D 750. Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is nog veel bij te leren.
Nikkormaat

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Upgrade Lightroom 6 naar 2e pc

Berichtdoor Ronald Jan » do aug 31 2017 1:44 am

Moet je jezelf ook niet eerst aanmelden op de tweede pc?
D 750 AF-S 200-500 AF-S 70-300 Tamron F2.8 Macro AF-S 18-105 AF-S 10-24 AF-S 85mm 1:1.8 G AF-S 18-55 AF-S 35mm 1:1.8.
D 500 AF-S 70-200 1:2.8GII ED Tamron SP 24-70 F2.8
https://ijmondfotograaf.jimdo.com/
Ronald Jan

Clublid

Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Berichtdoor signxpress » do aug 31 2017 6:53 am

Ja, je moet ook op de 2de computer zijn aangemeld met hetzelfde account.
Je kunt dan gewoon met 2 computers aangemeld blijven, wil je op een 3de computer draaien, dan kan dit ook, maar dan moet je telkens op 1 computer afmelden en de andere weer aanmelden.
Ik zie niet snel een voordeel van een 3de computer, maar het is in ieder geval mogelijk.
Nikon D850 // Nikon D5300
Sigma 35mm 1:1.4 DG Art // Sigma 150mm 1:2.8 APO Macro DG hsm // Sigma 150-600mm f/5.0-6.3 DG OS HSM Sports
Irix Firefly 15mm f/2.4

500px.com
signxpress

Clublid

Contacteer:

Berichtdoor Nikkormaat » do aug 31 2017 7:50 am

Ik heb met mijn laptop ingelogd en zelfs mijn wachtwoord vervangen. Ik heb nergens een optie gevonden om het serienummer van de upgrade in te voeren. Is er voor aanmelden een andere procedure?
In ruim 40 jaar van Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, F80, Panasonic DMC-FT2 naar D 750. Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er is nog veel bij te leren.
Nikkormaat

Clublid

Berichtdoor Ronald Jan » do aug 31 2017 8:22 am

Bij mij loopt alles over creative cloud.
D 750 AF-S 200-500 AF-S 70-300 Tamron F2.8 Macro AF-S 18-105 AF-S 10-24 AF-S 85mm 1:1.8 G AF-S 18-55 AF-S 35mm 1:1.8.
Ronald Jan

Clublid

Contacteer:

Berichtdoor Kees H » do aug 31 2017 10:42 am

heb je op de laptop ook een vorige versie staan? Als dat niet zo is, dan werkt daarom mogelijk de upgradeversie niet.
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon Digitaal FX/DX / Fuji X-Pro1, X20
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F2AS, F3, F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI

https://www.flickr.com/photos/kees_h/
Kees H

Clublid

Berichtdoor Nikkormaat » do aug 31 2017 12:15 pm

Ik zit niet op c.c omdat ik geen behoefte heb aan een abonnement . Ik heb Lightroom 5 al op mijn laptop staan. Daarom wil ik uitsluitend die upgrade naar 6 uitvoeren.
Nikkormaat

Clublid

Berichtdoor Ronald Jan » do aug 31 2017 4:54 pm

Dan kan ik je geen info geven want dat weet ik niet.
Ronald Jan

Clublid

Contacteer:

Berichtdoor Richard » do aug 31 2017 5:03 pm

Werkt de download van deze pagina?: https://helpx.adobe.com/nl/lightroom/kb ... loads.html - op "Adobe Photoshop Lightroom 6" klikken.
Groeten,

Richard
Richard

Serverbeheerder

Contacteer:

Berichtdoor Nikkormaat » do aug 31 2017 5:20 pm

Nee. Ik heb die link net via de telefonische helpdesk in India, met bijzonder moeilijk te verstaan Indiaas accent, gekregen.
Voor het downloaden vanuit die link krijg ik de vraag "opslaan". Dat laat ik gebeuren, waarna ik de bestanden in de directory “Downloads onder kopje Type (Toepassing en PART-bestand) ” kan vinden. Als ik de toepassing wil uitvoeren, krijg ik de volgende melding. "Deze app kan niet uitgevoerd worden op uw pc. Vraag bij de software-uitgever na of er een versie bestaand voor uw pc." Vervolgens is er uitsluitend een optie “Sluiten”. Ik vraag mij af of er probleem is met autorisatie zoals administrator. De helpdesk gaat mij binnen 3-4 uur terug bellen. Ik vraag mij af of ik hun Indiaas/Engels voldoende kan volgen om eruit te komen.
Nikkormaat

Clublid

Berichtdoor Ronald Jan » do aug 31 2017 5:51 pm

Heb je toevallig een Mac en een win pc?
Ronald Jan

Clublid

Contacteer:

Berichtdoor Nikkormaat » do aug 31 2017 6:14 pm

Nee. Windows 7 op de desktop en 10 op de laptop. Dat laatste zou volgens die Indiase heer juist het probleem niet kunnen veroorzaken.
Nikkormaat

Clublid

Re: Eindelijk gelukt!!! Upgrade Lightroom 6 naar 2e pc

Berichtdoor Nikkormaat » zo sep 03 2017 5:36 pm

Ik ben vanmiddag door een man van de Adobe-helpdesk vanuit India gebeld. De instellingen die ik moest uitvoeren waren in zijn Engels dermate moeilijk te verstaan dat hij mijn laptop, net als bij TeamViewer heeft moeten overnemen. De upgrade van Lightroom 5 naar 6 is nu gelukt. Ik heb de man gevraagd of en zo ja wat ik verkeerd gedaan heb, waardoor ik de upgrade niet zelfstandig kon uitvoeren. Hij gaf aan dat ik niets verkeerd gedaan had en dat ik het zonder hun tussenkomst ook niet zelf had kunnen doen. Wat ik ervan begreep is dat hij eerst een "unlock-procedure" moest uitvoeren alvorens de upgrade kon worden geïnstalleerd. Ik vind het een bizar verhaal, maar ben blij dat de upgrade uiteindelijk toch is gelukt.
Wees dus gewaarschuwd dat je een upgrade op een 2e pc waarschijnlijk niet zelf kunt uitvoeren.
Laatst gewijzigd door Nikkormaat op zo sep 03 2017 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikkormaat

Clublid

Berichtdoor Brutus » zo sep 03 2017 8:34 pm

Mag ik even mopperen nav Nikkormat's belevenissen?
Iedereen die mijn mening niet bevalt stel ik voor om dit bericht over te slaan, te wissen en te denken: 'die Brutus is een ouwe zeur".

Hoewel Adobe fraaie producten heeft is de klantvriendelijkheid niet indrukwekkend.

Ik ben al een poosje bezig om een lokaal geïnstalleerde LR 5.7.1 over te zetten naar een andere laptop.
Natuurlijk ben ik bereid een nieuwe licentie (upgrade) op LR 6 te kopen..
Adobe's website van onder naar boven doorgezocht, chat met een medewerker.
Lang verhaal kort: lukt niet.
Adobe stuurt steeds dwingender in de richting van een CC abonnement.

Jaren geleden ben ik ook al eens teleurgesteld in Adobe.(en dat waren Heel Veel gebruikers met mij):
Update gekocht naar nieuwe versie PS (toen nog > 1500 gulden), geïnstalleerd en ... het programma werkte niet meer.
Bleek nieuwe hardware nodig te hebben.
Teruggaan naar mijn vorige PS versie bleek niet meer mogelijk; ik moest een nieuwe PC aanschaffen.

Dus wat nu?

'tuurlijk kan ik een abo op Adobe CC nemen.
Maar wat, als ik op een gegeven moment zou besluiten om naar een ander programma over te gaan?
Zoals ik het begrijp kan ik, zodra het abo afloopt LR niet meer gebruiken, zodat de bewerkingen die ik op mijn foto's heb toegepast niet meer beschikbaar zijn.
Dat zijn er duizenden, inmiddels.

Wat ik wil is een lokaal geïnstalleerd programma waarvoor ik een redelijke prijs betaal en dat ik zo nodig kan overzetten naar een nieuwe computer.
Is dat teveel gevraagd?
Groet,
Bert
Brutus

Clublid

Re: Eindelijk gelukt!!! Upgrade Lightroom 6 naar 2e pc

Berichtdoor Nikkormaat » zo sep 03 2017 8:58 pm

Adobe stuurt steeds dwingender in de richting van een CC abonnement.

Die indruk heb ik ook. Op de website vind je onder de kop upgrade uitsluiten de mogelijkheid om op CC te abonneren of een complete versie 6 aan te schaffen en die kost zo'n € 130.
Het is te hopen dat Adobe zich bedenkt. Als een leverancier van een ander fotobewerkingprogramma er lucht van krijgt dat er een grote groep Lightroom-gebruikers ontevreden is, doet die er verstandig aan om zijn programma onder betere voorwaarden aan te bieden, inclusief conversie van LR.cat naar het eigen programma.
Nikkormaat

Clublid

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”