Capture NX-D

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.

Capture NX-D

Berichtdoor Eddy » ma okt 23 2017 9:14 pm

Beste,

Ik ben een leek in het vak. Maar ik zou graag eens foto's maken in Raw en nadien eens te bewerken met Capture NX-D. Ik heb het programma gedownload maar ik begrijp maar niet hoe ik mijn foto's importeer in Capture NX-D. Sorry voor de domme vraag maar kan er iemand me helpen?

Mvg, Eddy
Eddy

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Capture NX-D

Berichtdoor gijs sandberg » ma okt 23 2017 9:34 pm

Eddy,
Gebruik voor import Nikon View-nx en het bijbehorende Transfer.
G
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
gijs sandberg

Clublid

Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Capture NX-D

Berichtdoor Remco H » ma okt 23 2017 9:47 pm

Eddy schreef:Beste,

Ik ben een leek in het vak. Maar ik zou graag eens foto's maken in Raw en nadien eens te bewerken met Capture NX-D. Ik heb het programma gedownload maar ik begrijp maar niet hoe ik mijn foto's importeer in Capture NX-D. Sorry voor de domme vraag maar kan er iemand me helpen?

Mvg, Eddy

In Capture NX-D hoef je je foto's niet speciaal te importeren, zoals dat in Lightroom wel moet. (Er zijn nog wel meer fotobewerkingsprogramma's waarin dat eveneens niet hoeft.) Gewoon de juiste map openen met Map openen, en dan komen de foto's al in beeld. Door op een foto te klikken kies je er een uit om te bewerken.
D750
20mm f/1.8G | 24mm f/1.4G | 28mm f/1.4E | 35mm f/1.4G | 45mm f/1.8 (Tamron) | 50mm f/1.4G | 85mm f/1.4G | 105mm f/2D | 135mm f/2D | 180mm f/2.8D | 300mm f/4D
17-35mm f/2.8D | 24-70mm f/2.8G | 80-200mm f/2.8D | 70-200mm f/4G
16mm f/2.8D Fisheye
Remco H

Forumlid

Ervaringsniveau: ****

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”