Macro [verzamel]

Re: Macro [verzamel]

Berichtdoor Wally118 » do aug 17 2017 2:15 pm

Klopt Bert, triest om te zien hoe sommige mensen er maar alles voor doen om een foto te kunnen maken. Laatst toen ik er was liep er ook iemand rond die een schaar bij zich had om takjes enzo weg te knippen. Hij rammelde me toch een potje aan die takken zeg ik je, en dan vond ie het ook nog vreemd dat de kikkers niet bleven zitten. Of mensen met een statief die het statief letterlijk in de struiken zetten en dan nog een paar keer flink drukken om het statief maar stevig te hebben staan... Je ziet er soms een stelletje mafkezen rondlopen hoor.
De stukken die al plat liggen maak ik uiteraard ook gebruik van (dat zal iedereen wel doen) maar zelf ga ik echt niks plat drukken. Dan maar verder lopen in de hoop een leuk plekje te vinden en anders een andere keer maar terug komen...
Grtz, Walter.

Nikon D7200 en diverse glaasjes
Flickr
Wally118

Clublid

Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Macro [verzamel]

Berichtdoor becas » vr aug 18 2017 6:09 pm

Als ik dat zie dan spreek ik mensen er op aan, belachelijk gedrag. De vertrapte stukken, daar blijf ik ook vandaan. Dat is een beetje een principe kwestie, omdat ik dan gebruik maar van het resultaat van de mensen waar ik mij aan erger, dat wil ik niet. Wat dat betreft ben ik ook iemand die ook in bossen niet van paden gaat, niet voeder en niet manipuleer. Een beetje een heilig boontje dus :p
gr. Bert
becas

Forumlid

Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Boomkikker

Berichtdoor Frans Martens » zo aug 20 2017 9:55 pm

Vanmiddag in Wassenaar ook voor het eerst een boomkikker kunnen fotograferen. In het struikgewas verscholen en bij toeval gespot. Prachtig beestje!

AfbeeldingBoomkikker Lentevreugd 3 by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid

Cicade

Berichtdoor Frans Martens » ma sep 11 2017 10:33 pm

Typisch zo'n klein beestje wat je misschien eens ziet zitten en wat nauwelijks opvalt, echter... door een macrolens met wat mooi ochtendlicht levert het toch iets meer op.

AfbeeldingCicadella viridis (v) Loenen by Frans Martens, on Flickr
Frans Martens

Clublid

Terug naar “Macro en close-up”