Léon Obers schreef:Frankie schreef:Zwartwitomzetting vind ik wat minder (beetje grijs / groezelig).
Hasselbox schreef:In mijn "Mos" topic kun je zien hoe ik nog ploeter met het bewerken van foto's voor weergave op internet.

Léon Obers schreef:Hasselbox schreef:In mijn "Mos" topic kun je zien hoe ik nog ploeter met het bewerken van foto's voor weergave op internet.
Als je bewerkt, zorg als basis voor een goed gekalibreerde monitor. Heb je visueel een beter startpunt. Plugin als Nik Silver Efex Pro is een geweldig hulpmiddel om snel fraaie omzettingen te maken. Verder hulptools gebruiken als controle zoals een histogram en een pipetje om helderheden op te meten. "Meten is weten".
Vanuit het histogram bij levels kan aan de rechterkant het schuifje wat verder naar links geschoven worden, zodat er meer licht komt in de foto. (De lichtste delen van de lucht mogen lichter ----> kun je controleren met opgemeten waarden met het pipetje).
Verder de gamma slider (midden slider van "levels" wat opschuiven.
Hasselbox schreef:Ik vind het vreemd dat mijn afdrukken er wel uitkomen zoals op mijn scherm. Via het net zijn ze steeds anders.
Léon Obers schreef:Hasselbox schreef:Ik vind het vreemd dat mijn afdrukken er wel uitkomen zoals op mijn scherm. Via het net zijn ze steeds anders.
Voor het web ga uit van sRGB om de minste problemen te hebben voor het gros van de mensen die internet pagina's bekijken.
Werk je in Abone RGB, converteer dan naar sRGB (niet toewijzen maar converteren). Een en ander zoals in de eerder aanhaalde links o.a. ter sprake komt.
Keer terug naar Foto beoordelingen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten