Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4 en D5-series

Re: Nikon D4s met 70-200mm F2.8 geeft F0 problemen

Berichtdoor nils010 » vr mei 05 2017 3:26 pm

Ze hebben de camera uitgebreid getest 3000+ foto's gemaakt op assen zonder problemen. Nikon kan het probleem niet vinden en stuurt de camera retour. Ze hadden de foto's op het kaartje laten staan en wat ik zie hebben ze vooral statisch getest. Panorama foto's e.d. en niet de actie foto's die ik normaal maak.

Ik ben nog niet overtuigd en ga dit weekend 2 dagen lang fotograferen wat ik altijd doe. Ik mag de bruikleen camera in elk geval dit weekend en als ik het nodig vind het weekend erna ook nog houden als backup als mijn camera wel problemen toont. Als ik meer weet zal ik het hier plaatsen.
nils010

Forumlid

Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Berichtdoor nils010 » zo mei 07 2017 7:02 pm

Even een update, de camera maakt in elk geval geen zwarte foto's meer dus dat is een verbetering.

Nog steeds zit er iets niet goed, de camera heeft in 1000 gemaakte fotos tot 3 keer toe problemen gehad met scherpstellen. De camera staat ingesteld op AF-C, de knop half indrukken deed alleen 3x niks. Nadat ik de knop los liet en weer indrukte deed de camera het (gelukkig) weer wel. Morgen maar weer bellen met Nikon.
Laatst gewijzigd door nils010 op zo mei 07 2017 7:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
nils010

Forumlid

Berichtdoor Marten » zo mei 07 2017 7:15 pm

Beetje lastige zin.
Dus 997 keer geen probleem?
Marten

Forumlid

Contacteer:

Berichtdoor nils010 » zo mei 07 2017 7:19 pm

Marten schreef:Beetje lastige zin.
Dus 997 keer geen probleem?

Ja had het op de telefoon geschreven. Leest inderdaad een beetje lastig, maar inderdaad de camera heeft het 997 keer prima gedaan. Het probleem is echter dat ik deze camera met deze lens niet heb gekocht om 1 op de 300 foto's te missen omdat de lens niet scherp wil stellen of het contact verliest.

Ik heb dus ook nog steeds het idee dat er iets mis zit in het contact tussen de lens en camera. De zwarte foto's waren zo'n zelfde soort probleem, alleen kan ik het niet scherpstellen zien gebeuren en klik ik dan niet. Bij de zwarte foto's zag ik pas na dat ik de foto's maakte dat het mis was.
nils010

Forumlid

Berichtdoor Marten » zo mei 07 2017 7:24 pm

Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat Nikon met een dergelijk laag percentage missers er ook niet veel mee kan.
Marten

Forumlid

Contacteer:

Berichtdoor nils010 » zo mei 07 2017 7:26 pm

Marten schreef:Dat begrijp ik.
Ik denk alleen dat Nikon met een dergelijk laag percentage missers er ook niet veel mee kan.

Daar ben ik ook bang voor, dus hoop eigenlijk dat ze willen toegeven dat ze het niet weten en iets van coulance tonen of de lens gewoon total-loss verklaren. In het laatste geval dekt mijn verzekering de nieuwe lens.

En tot die tijd heb ik (gelukkig) nog steeds een NPS bruikleen camera (coulance van Nikon Nederland want ik ben geen NPS lid) met lens die het wel gewoon doet.
nils010

Forumlid

Berichtdoor nils010 » ma jul 17 2017 12:13 pm

Nog maar een update: Sinds afgelopen donderdag heb ik een nieuwe 70-200mm VRII van Nikon gekregen. Het probleem was weer terug gekomen en dit keer in een serie waar ik 11fps schoot, de eerste 3 goed de rest zwart. Hierop ben ik gebeld door de manager klantenservice van Nikon Nederland en zijn we overeen gekomen dat we allereerst alleen de lens vervangen. Als het probleem nu nog terug komt gaan ze ook mijn D4s vervangen.
nils010

Forumlid

Terug naar “D1, D2, D3, D4 en D5-series”