martijn1 schreef:knap hoor 1/80 en 450mm..mij lukt het niet
tevreden over tussenringen?
wil het zelf ook aanschaffen ipv een macro objectief, voor de 70-300 af-s vr nikon
Het is en blijft 300mm! Bij deze opname gebruik ik de D300 en vanwege de crop factor van 1.5 komt dit overeen met een 450mm op fullframe.
Lukt alleen met een statief, mirror up en draadontspanner. Zeker met een dergelijk brandpunt een must. Een wetmatigheid!
Heb ook een setje Kenko tussenringen en dat gaat prima met behoud van alle fucnties, mits je niet verder gaat dan twee ringen en dan nog is het oppassen dat de zaak niet door gaat hangen en zodoende alsnog je functies verliest.
Voor het zware werk en meer mm tussen objectief en body heb ik de oude vertrouwde PN-11 (52.5mm) aangeschaft. Een zeer degelijke ring die geen AF heeft enz.. Wel een kostbaar iets in vergelijking met de Kenko/Soligor ringen die veel moderner zijn.
Weet niet hoe de 70-300 presteert met tussenringen. Zeker de moeite waard om dit even op het forum te informeren.
Voor Macro gebruik ik de micro 105 vr en de 300mm F4. De laatste vanwege de grotere afstand tussen onderwerp camera/objectief.