NCN Nieuws

Persbericht: Nikon introduceert & 70 miljoen verkopen

Nikon introduceerde vandaag zowel een nieuw FX als DX zoomobjectief. Bovendien is begin juni  het 70 miljoenste NIKKOR-objectief verkocht. Hieronder vindt u meer informatie en de links naar de persberichten.

AF-S NIKKOR 24–85mm f/3.5–4.5G ED VR

De  AF-S NIKKOR 24–85mm f/3.5–4.5G ED VR is een nieuw zoomobjectief in FX-formaat met een veelzijdig zoombereik van 24-85 mm en een compact ontwerp met ingebouwde Vibratie Reductie. Door het praktische bereik van groothoek tot tele en het lichte gewicht is dit objectief ideaal voor fotografen met een FX-camera die graag met een veelzijdig objectief werken dat geen concessies doet aan de beeldkwaliteit.

Lees hier meer over de AF-S NIKKOR 24–85mm f/3.5–4.5G ED VR

AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR

Bovendien lanceert Nikon vandaag de AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR, een nieuw, krachtig zoomobjectief in DX-formaat met een bereik van groothoek tot superzoom én met Vibratie Reductie. Dit nieuwe objectief, met een ultrahoge zoomratio van 16.7 en een ongelooflijk breed brandpuntbereik van 18-300 mm, is een fantastische allrounder voor fotografen met een brede interesse.

Lees hier meer over de AF-S DX NIKKOR 18-300 mm f/3.5-5.6G ED VR

70 miljoen NIKKOR objectieven verkocht

Vandaag maakt Nikon ook bekend dat de totale productie van NIKKOR-objectieven voor camera’s met verwisselbare objectieven begin juni 2012 de 70 miljoen heeft bereikt. Dit is alweer 5 miljoen meer dan in oktober 2011, toen het productiecijfer van 65 miljoen werd bereikt. Tegelijkertijd heeft de productie van AF-S-objectieven met Silent Wave Motor (SWM), de door Nikon ontwikkelde autofocusmotor, op dit moment de 30 miljoen bereikt.

Lees hier meer over 70 miljoen NIKKOR objectieven verkocht

Geplaatst in: Algemeen Nieuws Bookmark de permalink.

1 reactie op Persbericht: Nikon introduceert & 70 miljoen verkopen

1. pixelpeter zegt:

Deze lens wordt beschouwd als een voorteken van de aankondiging (bij de Photokina in sept. a.s. ) van een nieuwe “betaalbare” FullFrame camera (D600?).
    Zie http://www.dpreview.com/ van 14 juni en http://nikonrumors.com/